1. Nácvik dovedností pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnost a dalších činností vedoucích k sociálnímu začleňování
- nácvik obsluhy a údržby sluchadla, individuální tvarovky a kompenzačních pomůcek
- nácvik obsluhy běžných zařízení a spotřebičů
- nácvik návyků souvisejících s pracovním uplatněním
- osobní hygiena, běžná denní hygiena - péče o sluchadlo a KP
- zajištění stravování
- péče o domácnost
- zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu (obuv, oblečení, vzhled…)
2. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- orientace, komunikace – problémy s komunikací
- nácvik komunikace v rodině
- osobnostní kompetence – společenské kontakty, využívání běžných veřejných služeb, zvládání náročných životních situací
- společenské kontakty - zájmové, jednodenní a vícedenní aktivity služby (návštěva výstav, divadelních představení, exkurze, poznávací aktivity, workshopy, podpůrné skupiny pro neslyšící, nedoslýchavé a seniory)
- nácvik běžných a alternativních způsobů komunikace a práce s informacemi (internet a využití sociálních sítí…)
3. Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- seberealizace – vzdělávání, pracovní a jiné uplatnění - podpora při přípravě a získávání zaměstnání
- seberealizace – volný čas (upevňování získaných motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností - např. vaření, tvořivé dílny, muzikohraní, kondiční cvičení, posilování paměti…
- vzdělávací aktivity (např. kurzy komunikace, kurzy znakového jazyka a odezírání, seznamování s kompenzačními pomůckami…)
- péče o zdraví a bezpečí (rizika) – zdravotní prevence, zdraví - zdravotní stav, zdravá výživ
4. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí (např. vyřizování dokladů, telefonátů, vyplňování formulářů, vysvětlování a sepisování úřední korespondence, využití sociálních dávek…)
- finanční gramotnost (např. hospodaření domácnosti, smlouvy, nakládání s majetkem…)
- zprostředkování navazujících služeb (logopedická, foniatrická péče, psychologické poradenství, odborná audioprotetická firma, Úřad práce, služby občanské poradny, tlumočnické služby…)
- účast na veřejném životě, mezilidské vztahy, informovanost o svých právech
- posilování rodičovských kompetencí (např. péče o děti, kontakt se školou, pediatrem…)
- informační servis o možnostech získání rehabilitačních a kompenzačních pomůcek
- základní sociální poradenství sluchově postiženým osobám a seniorům (poskytujeme potřebné informace přispívající k řešení jejich nepříznivé sociální situace (např. zajistit informace o návazných a alternativních sociálních službách a jiných formách pomocI
- Pro uživatele sociální rehabilitace nabízíme i fakultativní služby.
Fakultativní služby
- úhrada poštovného
- úhrada půjčovného
- prodej příslušenství ke sluchadlům a kompenzačním pomůckám
- úhrada za indukční smyčku
- úhrada za údržbu sluchadla
Více informací naleznete v dokumentech: Možnosti PODPORY sociální rehabilice a INFORMACE o službě SOCIÁLNÍ REHABILITACE